logo

Potraviny pri histamínovej intolerancii - Zelenina

Zoznam potravín, ktoré môžete konzumovať ak trpíte histamínovou intoleranciou sa líší podľa toho, z akého zdroju informácie čerpáte. Takmer každá web stránka, či blog má svoj vlastný zoznam, ktorý sa v niečom líší od ostatných. Preto som zozbieral niekoľko najznámejších zoznamov a filtrom prešli len potraviny, na ktorých sa zhodla väčšina. Zoznamy priebežne aktualizujem aj na základe nových štúdií, či vlastných skúseností.

Pre väčšinu OK

  • Artičok
  • Brokolica
  • Cuketa
  • Fenikel
  • Kapusta
    (hlávková, čínska, bok choy)
  • Karfiol
  • Mrkva
  • Paprika sladká
  • Reďkovka
  • Repa červená
  • Šalát
  • Špargľa
  • Uhorka
  • Zeler

Radšej menšie porcie

  • Cibuľa (L)
    najvhodnejšia tá s bielou šupkou
  • Cesnak
    lepšie tolerovaný po tepelnej úprave
  • Pór
    lepšie tolerovaný po tepelnej úprave
  • Šampiňóny
    len čerstvé, nie sušené
  • Tekvica maslová

Lepšie sa vyhnúť

  • Avokádo (L)
  • Baklažán
  • Všetka kvasená
    kapusta, uhorky, atď..
  • Paprika štipľavá, chilli
  • Paradajka (L)
  • Rukola (L)
  • Špenát
  • Strukoviny (L)

* Potraviny označené (L) sú histamínové uvoľňovače - z angličtiny "histamine (L)iberators".
Bohužiaľ na ne často nefungujú ani doplnky výživy ako DAOSIN.
Viac v článku DAOSIN - kedy pomôže a kedy nie pri histamínovej intolerancii.

Podrobnejšie o strukovinách sa môžete dočítať v článku Strukoviny a histamínová intolerancia.