logo

Potraviny pri histamínovej intolerancii - Oleje a orechy

Zoznam potravín, ktoré môžete konzumovať ak trpíte histamínovou intoleranciou sa líší podľa toho, z akého zdroju informácie čerpáte. Takmer každá web stránka, či blog má svoj vlastný zoznam, ktorý sa v niečom líší od ostatných. Preto som zozbieral niekoľko najznámejších zoznamov a filtrom prešli len potraviny, na ktorých sa zhodla väčšina. Zoznamy priebežne aktualizujem aj na základe nových štúdií, či vlastných skúseností.

Pre väčšinu OK

  • Kokosový olej
  • Olivový olej
  • Palmový olej
  • Repkový olej
  • Olej z čiernej rasce
  • MCT olej
  • Bravčová masť
  • Ľanové semiačka
  • Chia semiačka

Radšej menšie porcie

  • Slnečnicový olej
  • Makadamové orechy
  • Lieskové orechy
  • Mandle
  • Gaštany
  • Tekvicové semiačka

Lepšie sa vyhnúť

  • Arašidy (strukovina)
  • Orechy
    Okrem spomenutých v žltej tabuľke)
  • Slnečnicové semiačka