HIT zoznamy: Zelenina | Ovocie | Mäso, vajcia, syry | Obilniny, ryža, zemiaky | Oleje a orechy | Bylinky a korenie


<- Späť na Novinky


Potraviny pri histamínovej intolerancii - Oleje a orechy

Zoznam potravín, ktoré môžete konzumovať ak trpíte histamínovou intoleranciou sa líší podľa toho, z akého zdroju informácie čerpáte. Takmer každá web stránka, či blog má svoj vlastný zoznam, ktorý sa v niečom líší od ostatných. Preto som zozbieral niekoľko najznámejších zoznamov a filtrom prešli len potraviny, na ktorých sa zhodla väčšina. Zoznamy priebežne aktualizujem aj na základe nových štúdií, či vlastných skúseností.

Pre väčšinu OK
Kokosový olej
Olivový olej
Palmový olej
Repkový olej
Olej z čiernej rasce
MCT olej
Bravčová masť
Ľanové semiačka
Chia semiačka
 
Nepreháňať s množstvom
Slnečnicový olej
Makadamové orechy
Lieskové orechy
Mandle
Gaštany
Tekvicové semiačka
 
Lepšie sa vyhnúť
Arašidy
Orechy
(Okrem spomenutých v žltej tabuľke)
Slnečnicové semiačka




Orechy - Väčšina nízko-histamínových zoznamov a blogov sa zhoduje na tom, že najmenej problematické sú makadamové orechy.

Podľa jednej štúdie, ktorá sa zaoberala obsahom biogénnych amínov (vrátane histamínu) v potravinách to vyzerá, že mandle, lieskový orech a gaštany neobsahujú histamín. Obsah ostatných biogénnych amínov, ktoré môžu spôsobovať problémy je v ich prípadoch tak isto relatívne nízky.




<- Späť na Novinky

© Copyright 2021 | Histaminik
(nástupca stránky Kult zdravia z rokov 2019-2021)
Kontakt: histaminiksk@gmail.com