logo

Potraviny pri histamínovej intolerancii - Oleje a orechy

Zoznam potravín, ktoré môžete konzumovať ak trpíte histamínovou intoleranciou sa líší podľa toho, z akého zdroju informácie čerpáte. Takmer každá web stránka, či blog má svoj vlastný zoznam, ktorý sa v niečom líší od ostatných. Preto som zozbieral niekoľko najznámejších zoznamov a filtrom prešli len potraviny, na ktorých sa zhodla väčšina. Zoznamy priebežne aktualizujem aj na základe nových štúdií, či vlastných skúseností.

Pre väčšinu OK

  • Kokosový olej
  • Olivový olej
  • Palmový olej
  • Repkový olej
  • Olej z čiernej rasce
  • MCT olej
  • Bravčová masť
  • Ľanové semiačka
  • Chia semiačka

Radšej menšie porcie

  • Slnečnicový olej
  • Makadamové orechy
  • Lieskové orechy (L)
  • Mandle
  • Gaštany
  • Tekvicové semiačka

Lepšie sa vyhnúť

  • Arašidy (strukovina) (L)
  • Orechy
    Okrem spomenutých v žltej tabuľke)
  • Slnečnicové semiačka (L)

Potraviny označené (L) sú histamínové uvoľňovače - z angličtiny "histamine (L)iberators".
Bohužiaľ na ne často nefungujú ani doplnky výživy ako DAOSIN.
Viac v článku DAOSIN - kedy pomôže a kedy nie pri histamínovej intolerancii.