logo

Potraviny pri histamínovej intolerancii - Obilniny, ryža, zemiaky

Zoznam potravín, ktoré môžete konzumovať ak trpíte histamínovou intoleranciou sa líší podľa toho, z akého zdroju informácie čerpáte. Takmer každá web stránka, či blog má svoj vlastný zoznam, ktorý sa v niečom líší od ostatných. Preto som zozbieral niekoľko najznámejších zoznamov a filtrom prešli len potraviny, na ktorých sa zhodla väčšina. Zoznamy priebežne aktualizujem aj na základe nových štúdií, či vlastných skúseností.

Pre väčšinu OK

  • Zemiaky
  • Batáty
  • Ryža
  • Kukurica
  • Ovos
  • Quinoa
  • Chlieb a pečivo
    bez kvasníc
  • Špalda
  • Pšeno

Radšej menšie porcie

  • Chlieb
    s kvasnicami, alebo kváskový
  • Jačmeň
  • Pšenica
  • Raž

Lepšie sa vyhnúť

  • Pšeničné klíčky (L)
  • Slad
  • Pohánka

Potraviny označené (L) sú histamínové uvoľňovače - z angličtiny "histamine (L)iberators".
Bohužiaľ na ne často nefungujú ani doplnky výživy ako DAOSIN.
Viac v článku DAOSIN - kedy pomôže a kedy nie pri histamínovej intolerancii.

Chlieb bez kvasníc - Histaminici sú bohužiaľ citliví na čokoľvek čo obsahuje kvasnice. Preto je lepšia voľba použiť chlieb a pečivo, ktoré bolo vyrobené bez nich.

V obchode sa dá zohnať nekvasený židovský chlieb známy aj ako Maces

Ak ale máte chuť na čerstvú chlebovú placku, nie je nič jednoduchšie.
Pozrite si ako na to v článku Recept - chlebová placka pre histaminikov (vrátane video receptu).