logo

Potraviny pri histamínovej intolerancii - Ovocie

Zoznam potravín, ktoré môžete konzumovať ak trpíte histamínovou intoleranciou sa líší podľa toho, z akého zdroju informácie čerpáte. Takmer každá web stránka, či blog má svoj vlastný zoznam, ktorý sa v niečom líší od ostatných. Preto som zozbieral niekoľko najznámejších zoznamov a filtrom prešli len potraviny, na ktorých sa zhodla väčšina. Zoznamy priebežne aktualizujem aj na základe nových štúdií, či vlastných skúseností.

Pre väčšinu OK

  • Čerešne, Višne, Acerola
  • Broskyne, Marhule, Nektárinky
  • Čučoriedky
  • Egreše, Ríbezle
  • Goji
  • Granátové jablko
  • Hrozno
  • Jablko
  • Liči
  • Mango

Radšej menšie porcie

  • Brusnice
  • Figy
  • Hruška
  • Melón
  • Slivky (L)

Lepšie sa vyhnúť

  • Ananás (L)
  • Avokádo (L)
  • Banán
  • Citrusy (L)
    (citróny, limetky, pomaranč, mandarínky, grapefruit)
  • Jahody, Maliny (L)
  • Kiwi (L)

* Potraviny označené (L) sú histamínové uvoľňovače - z angličtiny "histamine (L)iberators".
Bohužiaľ na ne často nefungujú ani doplnky výživy ako DAOSIN.
Viac v článku DAOSIN - kedy pomôže a kedy nie pri histamínovej intolerancii.