HIT zoznamy: Zelenina | Ovocie | Mäso, vajcia, syry | Obilniny, ryža, zemiaky | Oleje a orechy | Bylinky a korenie
Diskusné fórum

<- Späť na Novinky


DAOSIN - kedy pomôže a kedy nie pri histamínovej intolerancii





Asi sa nenájde histaminik, ktorý by nepoznal DAOSIN.
Je to asi tá prvá vec, čo dostal každý z nás od svojho doktora ako doporučený doplnok výživy pre lepšie žitie s histamínovou intoleranciou.

"Takže môžem jesť všetko ako predtým !" Potešíte sa a utekáte vyvaliť pár desiatok eur za balenie do prvej lekárne.

Po ceste si v potravinách rovno kúpite aj svoju obľúbenú paradajkovú omáčku na špagety a v nákupnom vozíku sa automaticky ocitá aj červené vínko.. (Kto ho tam dal ?? Ale tak, keď už tam je..) Obraz vašej predstavy talianskej večere je tak dokonalý, že máte čo robiť aby vám nepadali sliny rovno na posuvný pás pri pokladni.

Svet je zase krásny, môžete jesť čo len chcete. Jupí !
A tak žili histaminik s DAOSINom šťastne až do smrti..

Ehm, ehm.. tu bohužiaľ rozprávka končí.

Ona vlastne skončila už v ten večer po tých skvelých špagetách a víne, keď ste sa zas cítili zle.
A to aj napriek tomu, že ste si dali 15 minút pre jedením a pitím DAOSIN.
Ako to ?

Kedy DAOSIN nepomôže


V každej tobolke DAOSINu sa nachádza bielkovinový extrakt z bravčových obličiek s obsahom DAO enzýmu.
Teda toho enzýmu, ktorého máme ako histaminici nedostatok.

A tak po prehltnutí takejto tobolky je za cca 15 minút naše tenké črevo pripravené na spracovanie vysoko-histamínových potravín rovnako, ako je to u človeka so zdravým trávením.

Potiaľto teda super a toto naozaj funguje.

Ale.

Naše telo neprijíma histamín len z potravy.
Držíme si jeho zásoby aj v takzvaných žírnych bunkách, kde ho máme uskladnený pre prípad boja proti infekciám, či chorobám.

A tu nastáva problém.
Existuje totiž kategória potravín, ktorá je schopná uvoľňovať takto uskladnený histamín zo žírnych buniek.
A tie sa nachádzajú v celom tele, od tráviaceho traktu, cez kožu, ústa, nos až po sliznicu plúc.

A s tým nám už DAOSIN nepomôže. Ten pomáha len s prebytkom histamínu v tenkom čreve.

Potraviny ktoré majú takúto schopnosť sa nazývajú histamínové uvoľňovače a ich hlavnými predstaviteľmi sú:


Ovocie a Zelenina Orechy a semena Živočíšne Ostatné

Kedy DAOSIN pomôže


A čo teraz ? Je DAOSIN úplne zbytočný ?

Nie celkom.

V zozname toho, čo by histaminik nemal vôbec konzumovať, alebo len v malom množstve, je oveľa viac potravín.
Niektoré obsahujú veľa histamínu, ale aspoň neuvoľňujú histamín z našich žírnych buniek.

A práve pri tých by nám mal DAOSIN naozaj pomôcť. (Napríklad zrejúce syry, či odležané hovädzie mäso..)

Dajte si akurát pozor na potraviny, ktoré som uviedol v tomto článku, lebo tie vedia poraziť aj DAOSIN..

Pre uľahčenie som pridal znak (L), ktorý označuje histamínové uvoľňovače (z angličtiny "histamine (L)iberators") do zoznamov potravín. Pri nich jednoducho nerátajte s veľkou pomocou DAOSINu:


Autor: Jozef Olšovský
Vydané: 24.8.2021

Ak máte akékoľvek otázky, neváhajte a položte ich v Diskusnom fóre.


Jedávate strukoviny ?
(novembrová anketa)

Áno, nerobia mi problém
11
Áno, ale mávam po nich problémy
10
Nie
9


<- Späť na Novinky

© Copyright 2021 | Histaminik
(nástupca stránky Kult zdravia z rokov 2019-2021)
Na otázky ohľadne histamínovej intolerancie prosím použite diskusné fórum.
Technické a iné otázky na kontakt: jozef.olsovsky@gmail.com