logo

Potraviny pri histamínovej intolerancii - Bylinky, korenie a nápoje

Zoznam potravín, ktoré môžete konzumovať ak trpíte histamínovou intoleranciou sa líší podľa toho, z akého zdroju informácie čerpáte. Takmer každá web stránka, či blog má svoj vlastný zoznam, ktorý sa v niečom líší od ostatných. Preto som zozbieral niekoľko najznámejších zoznamov a filtrom prešli len potraviny, na ktorých sa zhodla väčšina. Zoznamy priebežne aktualizujem aj na základe nových štúdií, či vlastných skúseností.

Pre väčšinu OK

  • Bylinky:
    Bazalka, Oregano, Majoránka, Petržlen, Rozmarín, Tymián, Šalvia, Saturejka, Koriander
  • Korenie:
    Kurkuma, Rasca, Rasca čierna, Sladká paprika, Fenikel, Bobkový list, Zázvor
  • Nápoje:
    Čaj Kamilkový, Mätový, Lipový, Šalviový, Roibos, Tulsi
  • Ostatné:
    Javorový sirup, Bázový sirup, Agáve sirup, Med, Cukor biely, brezový aj trstinový, Stévia

Radšej menšie porcie

  • Bylinky:
    Medvedí cesnak, Kôpor, Pažítka
  • Korenie:
    Čierne korenie, Vanilka
  • Nápoje:
    Čaj Zelený, Biely, Zázvorový, Šípkový, Káva, Kolové nápoje
  • Ostatné:
    Mak, Jablkový ocot, Marcipán

Lepšie sa vyhnúť

  • Korenie:
    Biele korenie, Zelené korenie, Horčičné semienko, Kari, Rasca rímska, Škorica, Klinčeky, Chilli, Muškátový oriešok
  • Nápoje:
    Čierny čaj, Energetické nápoje, Sójové mlieko, Varená čokoláda, Kakao, Alkohol, Paradajkový džús, Citrusové džúsy
  • Ostatné:
    Horčica, Kečup, Balzamikový ocot, Kvasný ocot, Sójová omáčka, Tofu, Tempeh, Pelendrek

Viac o káve a čajoch si môžete prečítať v článku Káva a čaj a histamínová intolerancia.