logo

Potraviny pri histamínovej intolerancii - Ovocie

Zoznam potravín, ktoré môžete konzumovať ak trpíte histamínovou intoleranciou sa líší podľa toho, z akého zdroju informácie čerpáte. Takmer každá web stránka, či blog má svoj vlastný zoznam, ktorý sa v niečom líší od ostatných. Preto som zozbieral niekoľko najznámejších zoznamov a filtrom prešli len potraviny, na ktorých sa zhodla väčšina. Zoznamy priebežne aktualizujem aj na základe nových štúdií, či vlastných skúseností.

Pre väčšinu OK

  • Čerešne, Višne, Acerola
  • Broskyne, Marhule, Nektárinky
  • Čučoriedky
  • Egreše, Ríbezle
  • Goji
  • Granátové jablko
  • Hrozno
  • Jablko
  • Liči
  • Mango

Radšej menšie porcie

  • Brusnice
  • Figy
  • Hruška
  • Melón
  • Slivky

Lepšie sa vyhnúť

  • Ananás
  • Avokádo
  • Banán
  • Citrusy
    (citróny, limetky, pomaranč, mandarínky, grapefruit)
  • Jahody, Maliny
  • Kiwi